Формування інклюзивної компетентності здобувачів вищої освіти

8 листопада 2023 року в межах діяльності Відкритого міжуніверситетського лекторію «Професійно-методична підготовка педагога з проблем природничої освіти» (Тернопіль - Рівне - Суми) була проведена гостьова лекція з теми "Додаткова підтримка (Scaffolding) під час інклюзивного навчання: асистування та корекційно-розвивальні вправи".

Лекторкою була докторка педагогічних наук, професорка, авторка підручника «Основи інклюзивної педагогіки», членкиня Академічної співдружності Modern Education and Research Institute (MERI) і Міжнародної інклюзивної лабораторії (Brussels, Belgique), регіональна координаторка ГО «Інклюзивний простір. Українська спільнота» на Рівненщині, професорка кафедри педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи Рівненського державного гуманітарного університету Зоя ШЕВЦІВ.

Зоя Михайлівна розпочала лекцію із пояснення ключових понять інклюзивної освіти ("інклюзивна освіта", "інклюзія в освіті", "інклюзивність", "інклюзивний заклад"), розповіла про два основних підходи до розуміння особливих освітніх потреб, наголосила на коректності вживання окремих термінів, які пов'язані з інклюзивною освітою, проаналізувала типи освітніх труднощів, пояснила, якою має бути команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, обґрунтувала посадові обов'язки асистента вчителя, вказала методи і прийоми корекційно-розвивального впливу педагога та навела приклади відповідних вправ.

На лекції були присутні 177 здобувачів вищої освіти та викладачів із восьми ЗВО України: Рівненського державного гуманітарного університету, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка, Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка, Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Запорізького національного університету, Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, а також Дубенського педагогічного фахового коледжу РДГУ, закладів загальної середньої освіти Рівненської, Тернопільської та Сумської областей.

Щиро вдячні Зої Михайлівні за таку ґрунтовну і цікаву лекцію, за високий професіоналізм та майстерне проведення заняття. Інформація лекції була корисною всім: і майбутнім учителям природничих предметів, які мають володіти інклюзивною компетентністю, і педагогам-практикам.