Завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор.
Гарант освітньої програми "Середня освіта (Біологія та здоров'я людини)" другого рівня вищої освіти.
Освіта: Рівненський державний гуманітарний університет, "Початкове навчання і біологія" (кваліфікація: вчитель початкових класів і біології, диплом з відзнакою, 2000 р.).
Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г.Короленка, "Середня освіта (Природничі науки)" (кваліфікація: Учитель природничих наук, фізики, хімії, біології. Викладач природничих наук, фізики, хімії, біології; диплом з відзнакою, 2024 р.).
Тема дисертаційного дослідження на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук: «Активізація пізнавальної діяльності учнів основної школи у позакласній роботі з біології» (захист у Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова у 2008 році).
Тема дисертаційного дослідження на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук: «Система методичної підготовки майбутніх учителів біології в педагогічних університетах» (захист в Інституті педагогіки НАПН України у 2016 році).
З 2000 до 2004 року працювала вчителем біології загальноосвітньої школи І–ІІІ ступеня № 13 м. Рівного.
У 2003–2014 роках – викладач, старший викладач, доцент, завідувач аспірантури, завідувач кафедри біології та методики викладання Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука.
З 2014 року працює в Рівненському державному гуманітарному університеті на посадах доцента, професора кафедри біології.
З 2020 року - завідувачка кафедри природничих наук з методиками навчання РДГУ.
Керівник гуртка «Загальна біологія» Рівненської Малої академії наук учнівської молоді.
У 2017 році роходила стажування в Академії Яна Длугоша в Ченстохові (Республіка Польща).
Навчальні дисципліни: методика навчання біології, методика навчання інтегрованих курсів з природничих наук, методика навчання біології та основ здоров’я, біологія в старшій школі з методикою навчання, інноваційні технології навчання біології та основ здоров’я, методика проведення екскурсій з біології, позакласна робота з біології, анатомія людини.
Член спеціалізованої вченої ради Д 47.053.01 в Рівненському державному гуманітарному університеті. Виступає офіційним опонентом кандидатських і докторських дисертацій з педагогічних наук.
Головний редактор наукового журналу "Природнича освіта та наука" (категорія Б, 2023).
2017-2020 роки - член Експертної ради МОН України з експертизи проєктів наукових робіт, науково-технічних (експериментальних) розробок молодих вчених.
З 2019 року - експерт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
Нагороджена Почесними грамотами Рівненського державного гуманітарного університету, Рівненської обласної державної адміністрації, Управління освіти і науки РОДА, Національної академії педагогічних наук України, Малої академії наук учнівської молоді.
Має подяки Міністерства освіти і науки України, Інституту обдарованої дитини НАПН, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, грамоту Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка.
Переможниця конкурсу «Науковець РДГУ» у номінаціях «Автор РДГУ – 2015», «Молодий науковець РДГУ – 2016», «Молодий науковець РДГУ – 2017».
Сфера наукових інтересів: методична підготовка майбутніх учителів природничих наук, професійна підготовка майбутніх учителів біології в Україні та країнах Європейського Союзу, форми і методи навчання біології, інноваційні технології навчання біології в закладах загальної середньої та вищої освіти, активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках біології та в позакласній роботі, методика проведення екскурсій з біології.
Керівник науково-дослідної теми: "Інноваційні технології навчання природничих наук у закладах загальної середньої та вищої освіти" (0121U112774).
Головний редактор наукового журналу "Природнича освіта та наука" (категорія Б).
Автор та співавтор більше 410 наукових, навчальних і навчально-методичних праць, з яких 130 наукових публікацій у фахових виданнях України, 8 монографій (2 одноосібні) та 16 навчальних і навчально-методичних посібників, 40 закордонних публікацій (у Польщі, Угорщині, Словаччині, Болгарії, Словенії, Великобританії, Швейцарії, Об’єднаних Арабських Еміратах, Литві, Латвії, Білорусії, Вірменії, Росії, Молдові, Румунії, Туреччині, Ірані), які входять до міжнародних наукометричних баз, зокрема Scopus (6) та Web of Science (6).
1. Грицай Н. Б. Методична підготовка майбутніх учителів біології в університетах Польщі та України: компаративний аналіз. Development and modernization of social sciences: experience of Poland and prospects of Ukraine: сollective monograph. Vol. 1. Lublin : Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2017. P. 116–133.
2. Грицай Н.Б. Інноваційні технології у методичній підготовці майбутніх учителів біології. Проблеми інноваційного розвитку вищої освіти у глобальному, регіональному та національному контекстах: монографія / за заг. ред. А. А. Сбруєвої та Г. Ю. Ніколаї. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017. C. 285–305.
3. Грицай Н. Б. Європейський досвід методичної підготовки майбутніх учителів біології. Development trends in pedagogical and psychological sciences: the experience of countries of Eastern Europe and prospects of Ukraine: monograph. 1st. ed. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”, 2018. P. 306–326. DOI: 10.30525/978-9934-571-27-5_15
4. Hrytsai N. B. The System of Methodical Training of Future Teachers of Biology. Theoretical and practical aspects of development of modern sciences: the experience of countries of Eastern Europe and prospects of Ukraine: monograph. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2018. Vol. 2. P. 1–19. DOI: http://dx.doi.org/10.30525/978-9934-571-27-5_15
5. Грицай Н. Контекстно-орієнтована підготовка майбутніх учителів біології у педагогічних закладах вищої освіти. Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій : колективна монографія / за наук. ред. проф. Гаврілової Людмили. Hameln, Germany : InterGING, 2019. С. 167–180. https://doi.org/10.19221/978-3-946407-06-5
6. Грицай Н. Б. Екологічний вектор методичної підготовки майбутніх учителів біології в закладах вищої освіти. Науковий та педагогічний супровід сталого розвитку: Дискурс – 2019: колективна монографія / за ред. С. Д. Рудишина, І. М. Кореневої. Суми: Вінниченко М. Д., 2019. С. 122–141.
7. Грицай Н. Б. Інноваційні технології навчання біології: навчальний посібник. Львів: Новий світ – 2000, 2019. 176 с.
8. Грицай Н. Б. Методика навчання біології: навчальний посібник. Львів: Новий світ – 2000, 2019. 312 с.
9. Hrytsai N. B. Peculiarities of professional training of future biology teachers in Slovenia and Romania. Modern researches in psychology and pedagogy: Collective monograph / Baia Mare, Romania. Riga: Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2020. P. 128–144. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-588-36-5/7
е-mail: grynat1104@ukr.net
Персональна сторінка: http://grytsai.rv.ua/
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-6800-1160
Web of Science ResearcherID: AAC-1067-2019
Бібліометрика української науки: https://nbuviap.gov.ua/bpnu/bpnu_profile.php?bpnuid=BUN0003918
33000, м. Рівне, вулиця Пластова, 41
Рівне, Рівненська область, 33017
Email: kpnzmn@rshu.edu.ua